Anne Møller Ronex ØV så mange penge den 19. august 2019

Bodil Søe, min betænksomme regionsrådskollega tog billedet af mig, mens jeg argumenterede imod at bruge 10 mill. årligt på at døgndække skadestuerne i Roskilde & Næstved med læger. De øvrige ligner nogen, der har hørt mig sige det før, og det ændrer ikke deres beslutning

Størstedelen af dette potentiale ligger i tidsrummet 8-12 på to til fire patienter, mens potentialet i tidsrummet 22-08 er på en til tre patienter«, lyder det i oplægget til os politikerne.

Og det er simpelthen for få patienter i forhold til, hvor meget udvidelsen koster. Hvordan kan man se sig selv i spejlet og brænde så mange penge af på at forkorte køreturen for to til seks patienter i nattetimerne, når vi samtidig har et medicinsk område og en psykiatri, der har måttet spare, og hvor der mangler læger og sygeplejersker, hvis parti dog også er med i budgetaftalen for 2019 og derfor reelt fik svært ved at spænde ben for beslutningen.

En anden udfordring med den nye ordning er, at man endnu ikke har fundet de læger, der skal bruges. De Praktiserende Læger, som man i første omgang forsøgte at få til at tage tjansen, er i forvejen så pressede, at de har sagt fra. Derfor må sygehusene indtil videre bruge de læger, der nu er til rådighed på sygehuset - enten på skadestuen eller sygehusets øvrige afdelinger.

ØV så mange penge på ganske få patienter, 3-7 stykker i døgnet, når vi har en medicinsk område, der trænger til at få tilført ressourcer