Anne Møller Ronex får Karl Skytte-prisen

Holbæk Radikale Vælgerforening holdt Nytårskur fredag den 12. januar 2018.

På programmet var, udover en buffet og en humoristisk festsang, taler af byrådsmedlem Emrah Tuncer og regionsrådsmedlem Anne Møller Ronex.

Siden 2007 har Karl Skytte-prisen været uddelt. I år gik prisen til Anne Møller Ronex. Hovedbestyrelsesmedlem Kristian Brandrup gav følgende begrundelsen:

”Anne vægter altid gennemarbejdede og holdbare løsninger over hurtige overskrifter. Hun kender værdien af hårdt og grundigt arbejde for at kunne indfri sine politiske visioner. Samtidig kæmper hun altid sin sag med energi, gejst, gåpåmod, engagement og ikke mindst rigtig godt humør.

Jeg har kendt Anne i mange år og kørt de sjællandske landeveje tynde med hende til storkreds- og regionsrådsmøder. Altid gode og lærerige samtaler i bilen. Anne er altid hjælpsom og klar med et godt råd, hvad enten det er politisk eller personligt. Derfor fortjener hun i særdeleshed Karl Skytte-prisen i år."

Prisen er opkaldt efter den radikale politiker, Karl Skytte, der var landbrugsminister under H.C. Hansen, Viggo Kampmann og Jens Otto Kragh i syv år fra 1957-1964 samt Folketingets formand fra 1968-1978.