Den 19. februar 2019 har Bestyrelsen for Holbæk Radikale Vælgerforening været samlet

Bestyrelsen for Holbæk Radikale Vælgerforening har været samlet for at drøfte situationen efter Jarl Sabroes udtræden af den radikale gruppe i Holbæk Kommunalbestyrelse og Henrik Mosbæks tilbagetræden som formand for vælgerforeningen.

Bestyrelsen beklager, at Jarl og Henrik har fundet det nødvendigt at tage disse skridt, men takker for det hidtidige samarbejde og ønsker held og lykke i det videre politiske arbejde - forhåbentlig fortsat i bestræbelserne for at opnå radikale resultater.

Bestyrelsen konstaterer, at der generelt i den radikale kommunalbestyrelsesgruppe har været arbejdet godt med at få gennemført radikal politik via samarbejde med de øvrige partier i kommunalbestyrelsen, og der er opbakning til, at den radikale gruppe fortsætter dette arbejde.

Der har været uenigheder i den radikale gruppe i enkelte sager, men det skal kunne forekomme i et parti, hvor der er højt til loftet.

Bestyrelsen ser med fortrøstning på det fremtidige samarbejde og vælger at se fremad - herunder at rette fokus på de kommende opgaver med folketingsvalg og EU-parlamentsvalg. Radikale Venstre vil lokalt fortsat arbejde konstruktivt på at finde kommunalpolitiske løsninger på kerneopgaverne - uddannelse, skole og daginstitutioner samt grøn energi, ældre og omsorg.

Venlig hilsen Dina Bergstrøm – fungerende formand