Den radikale byrådsgruppe er udvidet

Den hidtidige løsgænger i byrådet Solvej Pedersen har valgt at melde sig ind i Radikale Venstre, så partiet nu har tre byrådsmedlemmer i Holbæk

Den radikale gruppe i Holbæk bliver fra næste byrådsmøde udvidet fra to til tre medlemmer, idet Solvej Pedersen (billedet), St. Merløse, der har været løsgænger i et år, efter at hun meldte sig ud af Socialdemokratiet, nu har meldt sig ind i Radikale Venstre.

Solvej er medlem af det samme udvalg, som Emrah Tuncer er formand for, og det vil der efter alt at dømme ikke blive ændret på. Som vedtægterne foreskriver, er Solvej dermed automatisk også medlem af bestyrelsen for vælgerforeningen.

Solvej har givet udtryk for, at hun gerne vil stille op til byrådsvalget, så hun vil indgå i den gruppe af personer, medlemmerne af vælgerforeningen skal tage stilling til, når der er opstillingsmøde 29. september.

Med Solvejs indmeldelse styrkes den lokale radikale position - selv om partiet endnu ikke er oppe på de fem mandater, det havde ved starten af den nye storkommune. Ifølge formanden for vælgerforeningen, Gunner Nielsen, vil udvidelsen af byrådsgruppen betyde en styrkelse af mulighederne for at opnå et øget radikalt mandattal ved byrådsvalget næste år.