Ekstra nyhedsbrev om valget

Selv om vi blev hæmmet i starten på valgkampen af, at vores folketingskandidat, klima-, energi- og bygningsminister Rasmus Helveg Petersen, var i Mexico i embeds medfør, da valget blev udskrevet, er vi faktisk kommet godt i gang. Plakater er sat op, kampagneplan er lagt, en række møder er aftalt - og Rasmus er nu kommet hjem og er klar til at kaste sig ud i den radikale valgkamp - og selvfølgelig også sin egen.

Han er med, når vi lørdag d.30.maj kl. 10 tager vores valglokale på Smedelundsgade 2 i Holbæk i brug - med et lille arrangement, hvor vi byder på økologiske produkter, grillet på fortovet ud for "vores" butik - og hvor vi formentlig også kan byde på en særlig valgkampsøl, der er med til at understrege vores "grønne" linje. Valglokalet skulle gerne være vores samlingssted i resten af valgkampen - og vi har brug for medlemmer, der kan afse et par timer en eftermiddag til at bemande stedet - og sørge for kaffe til evt. valgmateriale-søgende vælgere. Interesserede kan kigge indenfor lørdag - eller henvende sig direkte til mig.

Desværre betyder valgkampen også, at vi er nødt til at droppe et arrangement, jeg skrev om i forrige nyhedsbrev, nemlig grundlovsmødet. Grundlovsmødet med Eva Smith som taler er altså AFLYST - vi koncentrerer os i stedet om valgkampen og vender stærkt tilbage næste år. Der er i øvrigt flere lokale grundlovsmøder med radikalt islæt, som man i stedet kan vælge at deltage i.

Hvis du evt. er indstillet på også en mere kontant støtte til hans valgkamp, er der selvfølgelig også mulighed for det. Du kan sende et bidrag til vælgerforeningens konto, reg. nr. 9570, konto nr. 11534236 - husk at skrive "valg" ved indbetalingen.

Vi håber på et rigtig godt resultat for Radikale Venstre - og for Rasmus Helveg Petersen!

Gunner Nielsen
formand, Holbæk Radikale Vælgerforening