Henrik Bøgh er ny formand i Radikale Venstre i Holbæk.

Henrik Bøgh har været medlem af Radikale Venstre siden sidste folketingsvalg, og han har siddet i den lokale vælgerforenings bestyrelse i et års tid. Da Henrik Bøgh først blev valgt ind i bestyrelsen, havde han ikke planer om, at han et års tid senere skulle være formand. Alligevel ved Henrik Bøgh godt, hvor hans primære fokus som nyvalgt formand vil være i den nærmeste fremtid og på længere sigt.

”Vi har en vigtig opgave foran os med at få valgt vores lokale folketingskandidat Kathrine Olldag ind i Folketinget”, siger Henrik Bøgh til Nordvestnyt 4/5 2019.

”Og derudover vil jeg gerne være en god formand, som er samlende. Der har været noget uro, og derfor er det selvfølgelig vigtigt, at jeg som formand er med til at skabe en god stabilitet og bakker op om vores to medlemmer af Holbæk Kommunalbestyrelse, Emrah Tuncer og Solvej Pedersen.

Henrik Bøgh overtager posten efter Dina Bergstrøm, som har været fungerende formand, siden Henrik Mosbæk for få måneder siden forlod posten i utide. Det skete kort efter, det ene af tre kommunalbestyrelsesmedlemmer, Jarl Sabroe, havde meldt sig ud af den radikale gruppe. Dina Bergstrøm havde på forhånd tilkendegivet, at hun ikke ønskede at være formand."

Henrik Bøgh er gift og har to børn. Han blev uddannet som civilingeniør i 1970 og har siden arbejdet for blandt andre Superfos både i ind- og udland, MEFA som laver postkasser og Sanovo der producerer maskiner til behandling af æg.

Til bestyrelsen for den radikale vælgerforening genvalgtes Dina Bergstrøm, Casper Larsen, Ida Møller og Annie Danielsen. Klaus Oldrup blev valgt ind i stedet for Vibeke Wass, der ikke ønskede genvalg. Henrik Bøghs plads i bestyrelsen blev besat af Henning E. Petersen.

Foto Annie Brydegaard Danielsen.