Holbæk Radikale Vælgerforening Nyhedsbrev december 2018

Kære medlemmer af Radikale Venstre i Holbæk kommune

Jeg vil ønske jer alle en glædelig jul og et godt nytår 2018.

I 2018 tiltrådte 3 radikale medlemmer af kommunalbestyrelsen i Holbæk kommune, og 2 radikale medlemmer af Regionråd Sjælland. Og i løbet af året blev undertegnede valgt som formand for partiforeningen efter Gunner Nielsen. Så alt i alt et godt år med fremgang for Radikale. En stor tak skal lyde til Emrah Tuncer, Jarl Sabroe og Solvej Pedersen i Holbæk kommunalbestyrelse, og Anne Møller Ronex og Lars Hoppe Søe i Regionsråd Sjælland.

I juni 2018 havde vi kampvalg til posten som folketingskandidat, og her blev Kathrine Olldag valgt. Vi ved, at der vil komme et folketingsvalg engang i foråret 2019, og når det udskrives, vil vi arbejde for et godt valgresultat for Kathrine. Det er den næste store opgave for Radikale Venstre i Holbæk kommune, og I er som medlemmer meget velkomne til at støtte op med praktiske opgaver som plakatopsætning, morgenuddeling på stationen, deltagelse i vælgermøder og gadearrangementer m.v.

Og så er der 26.maj 2019 valg til Europa-Parlamentet, hvor Radikale har Morten Helveg Petersen og Karen Melchior opstillet på de to øverste pladser. I dag har vi Morten Helveg og Jens Rohde i EP, efter at Jens Rohde brød med sit gamle parti Venstre. Også her vil vi lokalt støtte op om debatten op til afstemningen.

Endelig skal der lyde en stor tak til bestyrelsen for Radikale Venstre i Holbæk kommune, som holder partiforeningen kørende.

Med håb om et godt 2019 forude.

Henrik Mosbæk