Isefjordsstævnet lørdag den 2. marts 2019 kl. 9.00-16.00 på Stenhus Gymnasium, Stenhusvej 20 Holbæk, er et politisk vinterstævne arrangeret af en komite under den radikale vælgerforening i Holbæk. Stævnet er åbent for alle interesserede.

09.00: Ankomst og placering i mødesal.

09.10: Velkomst og morgensang.

09.15: ”En radikal opsang" af Christian Friis Bach, generalsekretær i Dansk Flygtningehjælp

09.45: Kort kaffepause.

10.00: "Fake News - hvad gør vi ved dem?". Ved Lisbeth Knudsen, chefredaktør, Mandag Morgen, Flemming Splidsboel Hansen, seniorforsker, DIIS, Zenia Stampe, folketingsmedlem, Radikale Venstre. Med Trump i Det Hvide Hus er Fake News-begrebet blevet ekstra aktuelt. Men hvordan bekæmpes falske nyheder, løgne og manipulationer i den offentlige debat og i nyhedsformidlingen? Hvad kan medierne gøre - og hvad kan vi gøre over for medierne - herunder de sociale medier?

12.00: Frokost

13.00: "Hvordan får vi EU til at gøre verden bedre?" Ved Margrete Auken, medlem af Europa-Parlamentet (SF), Mette Bock, kulturminister og kandidat til Europa-Parlamentet (LA), Morten Helveg Petersen, medlem af Europa-Parlamentet (R). EU-parlamentsvalget i 2019 skal være med til at afklare, hvad EU skal udvikles til. Hvordan klares flygtninge- og migrationssituationen? Hvordan sikres en demokratisk udvikling? Hvordan sikres en folkelig opbakning? Og hvordan kommer Danmark fuldt ud med i EU?

15.00: Kort kaffepause - 15.15: Underholdning ved The Fair Play Band - Denne gruppe byggende på den lokale Holbæk-teatergruppe byder på højt humør og iørefaldende musik - klassisk country og folk - serveret med god energi, tempo og et glimt i øjet.

Deltagelse i stævnet kræver forudgående tilmelding - senest lørdag den 23. februar 2019 - til Gunner Nielsen, tlf. 60 35 43 68. Tilmelding kan også ske pr. e-mail til gunner@post3.tele.dk Stævneafgiften er 200 kr. pr. person og dækker deltagelse i stævnet, frokost samt kaffe/te formiddag og eftermiddag. Tilmelding er først gældende, når de 200 kr. pr. deltager er indbetalt til konto 0520 430212 eller MobilePay 60 35 43 68.

Parkering ved gymnasiet Stenhusvej 20, 4300 Holbæk.: Benyt parkeringspladsen ved indkørslen fra Stenhusvej og gå til hovedindgangen, der ligger ud mod parkeringspladsen.