Isefjordsstævnet lørdag den 2. marts 2019 kl. 9.00 på Stenhus Gymnasium, Stenhusvej 20 i Holbæk

Program for Isefjordsstævnet - lørdag den 2. marts 2019 kl. 9.00-16.00 på Stenhus Gymnasium i Holbæk

09.00: Ankomst

09.10: Velkomst og morgensang

09.15: "En radikal opsang" v. Christian Friis Bach, generalsekretær i Dansk Flygtningehjælp

09.45: Kaffepause

10.00: "Fake News - hvad gør vi ved dem?"

Med Trump i Det Hvide Hus er Fake News-begrebet blevet ekstra aktuelt. Men hvordan bekæmpes falske nyheder, løgne og manipulationer i den offentlige debat og i nyhedsformidlingen? Hvad kan medierne gøre - og hvad kan vi gøre over for medierne - herunder de sociale medier?

v. Lisbeth Knudsen, chefredaktør, Mandag Morgen

Flemming Splidsboel Hansen, seniorforsker, DIIS

Zenia Stampe, folketingsmedlem, Radikale Venstre

12.00: Frokost

13.00: "Hvordan får vi EU til at gøre verden bedre?"

EU-parlamentsvalget i 2019 skal være med til at afklare, hvad EU skal udvikles til. Hvordan klares flygtninge- og migrationssituationen? Hvordan sikres en demokratisk udvikling? Hvordan sikres en folkelig opbakning? Og hvordan kommer Danmark fuldt ud med i EU?

v. Margrete Auken, medlem af Europa-Parlamentet (SF)

Mette Bock, kulturminister og kandidat til Europa-Parlamentet (LA)

Morten Helveg Petersen, medlem af Europa-Parlamentet (R)

15.00: Kaffepause

15.15: Underholdning v. The Fair Play Band

Denne gruppe byggende på den lokale Holbæk-teatergruppe byder på højt humør og iørefaldende musik - klassisk country og folk - serveret med god energi, tempo og et glimt i øjet.

Isefjordsstævnet er et politisk vinterstævne arrangeret af en komite under den radikale vælgerforening i Holbæk. Stævnet er åbent for alle interesserede.

Parkering ved gymnasiet (adressen er Stenhusvej 20, 4300 Holbæk): Benyt parkeringspladsen ved indkørslen fra Stenhusvej og gå til hovedindgangen, der ligger ud mod parkeringspladsen

Deltagelse i stævnet kræver forudgående tilmelding - senest lørdag den 23. februar 2019 - til Gunner Nielsen, tlf. 60 35 43 68. Tilmelding kan også ske pr. e-mail til gunner@post3.tele.dk - Stævneafgiften er 200 kr. pr. person og dækker deltagelse i stævnet, frokost samt kaffe/te formiddag og eftermiddag. Tilmelding er først gældende, når de 200 kr. pr. deltager er indbetalt til konto 0520 430212 eller MobilePay 60 35 43 68.