Kristian Brandrup blev årets modtager af Karl Skytte-prisen

Karl Skytte-prisen består af en gammel Bikuben-sparebøssefigur af Holbæk-kredsens mangeårige folketingsmedlem. Her har Kristian Brandrup (tv.) netop fået den overrakt af Henrik Mosbæk. Foto: Annie B. Danielsen

Det blev Kristian Brandrup, der ved årets nytårskur i Holbæk Radikale Vælgerforening modtog Karl Skytte-prisen som anerkendelse for den indsats, han har gjort i vælgerforeningen.

Det var sidste års modtager, byrådsmedlem Henrik Mosbæk, der overrakte prisen og begrundede tildelingen.

Kristian Brandrup er særdeles aktiv i vælgerforeningen og også på regions- og landsplan. Han er næstformand for de radikale i Region Sjælland, og han er også Holbæks repræsentant i den radikale hovedbestyrelse.
Lokalt gør han sig især bemærket som koordinator for arbejdet med at skrive det radikale valgprogram til byrådsvalget i november og som samlende figur i samarbejdet mellem de opstillede byrådskandidater.

30-40 radikale deltog i nytårskuren på Sidesporet, hvor borgmesterkandidat Emrah Tuncer holdt tale om "rigets tilstand", og hvor der også var lejlighed til at hilse på hans forgænger som radikal folketingskandidat, Rasmus Helveg Petersen, som fortalte om sit virke som direktør i DIPD, Danish Institute for Parties and Democracy (Institut for Flerpartisamarbejde).