Møde i Holbæk Radikale Vælgerforening den 7. oktober 2020 kl. 19.00 på Administrationscentret, Kanalstræde 2, Holbæk v/ Arne Ullum og Kathrine Olldag

Aftenens program:

Kl. 19.00 velkomst v/ Henrik Bøgh formand for Holbæk Radikale Vælgerforening

Emne: SKAT og VELFÆRD er aftenens temaer.

Nærmere bestemt – danskernes gæld til det offentlige, og danskernes forventninger til velfærd.

Hvor svært kan det egentlig være at inddrive de 130 mia, som danskerne skylder til det offentlige? Det kan ikke være rigtigt, at man kan slippe afsted med gæld! Og hvorfor ringer Skat ikke bare til dem og laver en afdragsordning? Omtrent sådan tænker flertallet af danskere om gældsinddrivelsen. I aften bliver vi klogere på, hvilke dilemmaer og udfordringer, der opstår undervejs.

Bagefter får vi et oplæg af Arne Ullum, som skitserer de dilemmaer vores velfærdssamfund står overfor, når partierne overbyder hinanden med nye krav. Minimumsnormeringer på plejecentre, 2000 nye sygeplejersker, 2500 nye pædagoger, 10.000 nye sosu’er til at erstatte dem der går på pension inden for de næste fem år… etc. Men hvem skal betale? Og hvordan skal kommunerne løfte opgaven, når Christiansborg fortsætter med at detailstyre? - Alt i alt en spændende (klassisk) radikal aften.

Arne Ullum: - Chefredaktør for Søndagsavisen. Tidl. chefredaktør for Børsens nyhedsmagasin og programchef for DR. I 2017 oprettede han netmediet NB-Økonomi, der skriver om økonomi og politik i den offentlige sektor. Under udligningsforhandlingerne var det Arne, der gang på gang blotlagde fejl i ministeriets beregninger. For sit dedikerede graverarbejde i forbindelse med udligningsreformen modtog han i år Anders Bording Journalistprisen

Kathrine Olldag: - MF for Radikale Venstre, skatteordfører, kommunalordfører og menneskerettighedsordfører

Alle medlemmer i hele Region Sjælland er velkomne. Tilmelding send en mail til Annie på mail abdanielsen@mail.dk

Venlig hilsen Henrik Bøgh og Annie Brydegaard Danielsen