Nyhedsbrev januar 2017

Invitation fra Morten Østergaard og Svend Thorhauge: Kom til medlemsmøde i Holbæk torsdag den 12. januar 2017

Vælgerforeningen har modtaget følgende invitation fra partiets politiske leder og landsformanden, der i løbet af foråret tager rundt i landet som led i forberedelse af valget den 21. november. Holbæk er første stop på deres rundtur, så det er vigtigt, at medlemmerne i Holbæk er med til at give initiativet en rigtig god start:

Kære radikale

Torsdag den 12. januar vil vi gerne invitere dig til en aften, hvor vi tager næste skridt i den radikale kampagne frem mod de forestående valg. Det næste valg er altid det vigtigste, og vi har sat alle sejl til for at kunne understøtte både kommunalvalgs- og regionalvalgskandidaterne bedst muligt.

Den 12. januar vil vi fortælle om planerne, og hvordan vi sammen kan få den stærkeste valgkamp.

Vi er drevet af ambitioner. Ikke af frygt. Det skal kendetegne os - uanset om man møder os lokalt, regionalt eller nationalt.

Både Venstreregeringen og den nye trekløverregering har valgt at finansiere lavere boligskat og billigere biler ved at skære i uddannelserne. Det, mener vi, er den helt forkerte retning at gå. For Radikale Venstre har uddannelse altid været både et middel til den enkeltes økonomiske frigørelse og et mål for et oplyst samfund. Den uddannelsesfjendtlige vej, som regeringen vil gå, saver i den gren, vores børn sidder på.

Vi vil bruge den kommende valgkamp til at understrege, at når det kommer til børns opvækst og uddannelse, har Radikale Venstre altid været det pålidelige valg. Både lokalt, regionalt og nationalt. Fordi vi har ambitioner på alle børns vegne. Om lige muligheder for at forme deres egen fremtid.

Det er vi netop nu ved at tilrettelægge en fælles indsats, der skal underbygge og formidle. Og når vi kommer til Holbæk den 12. januar, vil vi sammen med jer og kandidater fra de omkringliggende byer arbejde med valgkamp og kampagnetiltag. Der vil både være en række fælles elementer, og der vil være mulighed for at tilpasse kampagnen til lokale mærkesager.

Mødet ligger lige efter et møde på Stenhus Gymnasium. Her har vi sammen med dem, det drejer sig om, drøftet, hvordan radikal politik bedst udmøntes i det konkrete skoleliv. Og vi har talt med eleverne. For det er først i mødet med virkeligheden, politikken står sin prøve.

På medlemsmødet sammen med jer vil vi give jer nogle eksempler på, hvordan I bedst muligt kan inddrage jeres borgere og praktikere, når I udvikler jeres politik, og hvordan I kan bruge vores kampagne lokalt, så folk ved, at vi tager vores arbejde alvorligt, men ikke os selv så højtideligt, at det gør noget.

Aftenen bliver holdt på Administrationscentret, Kanalstræde 2, 4300 Holbæk og foregår fra 17.00 til 19.00. I må meget gerne melde jer til her, så vi har et overblik over hvor mange der kommer: https://podio.com/webforms/17418720/1171377

Vel mødt - vi glæder os til at se jer!

Morten Østergaard og Svend Thorhauge

Husk også vælgerforeningens nytårskur

Husk, at det er 13. januar, der er sidste frist for at melde sig til årets nytårskur i den radikale vælgerforening, arrangeret af bestyrelsens aktivitetsudvalg.

Nytårskuren holdes denne gang på Sidesporet i Holbæk (vandrerhjemmet), og det er

fredag den 20. januar klokken 18.30.

På programmet er bl.a.:

• Emrah Tuncer holder tale om "rigets tilstand"
  • Rasmus Helveg Petersen fortæller om sit nye arbejde i DIPD
  • Anne Møller Ronex fortæller om regionens tilstand
  • De nye byrådskandidater får lejlighed til at præsentere sig

Det koster 220 kroner at deltage, og de dækker velkomstdrink m. chips, buffet med fisk, kød, salat og sødt samt kaffe i løbet af aftenen. Drikkevarer er ikke inkluderet i prisen, men kan selvfølgelig købes.

Tilmelding senest 13. januar til vibeke@wass.dk eller akoldrup@mail.tele.dk

Bemærk at beløbet indbetales ved tilmelding via MobilePay til 61 65 02 62 (Vibeke Wass) eller på kontonummer 9040 4575050889 (Vibeke Wass).

Nye møder om det kommende valgprogram

Og så skal du også lige informeres om, at arbejdet med at skrive det kommende valgprogram til byrådsvalget i Holbæk stadig er i fuld gang. Efter en julepause genoptages arbejdet med møder for alle interesserede mandag den 30. januar kl. 19.30 på kommunens administrationscenter på havnen i Holbæk (indgang fra Kanalstræde) og mandag den 20. februar kl. 19.30 samme sted.

Gunner Nielsen formand, Holbæk Radikale Vælgerforening
gunner@post3.tele.dk, 59 44 18 76, mob. 60 35 43 68