Nyhedsbrev juni 2017 | Holbæk Radikale Venstre

Nyhedsbrev juni 2017

Nu er der 17 radikale byrådskandidater
På generalforsamlingen 25. april blev der som tidligere meddelt opstillet syv kandidater mere til byrådsvalget, og bestyrelsen har siden fastlagt rækkefølgen for dem. På det seneste bestyrelsesmøde blev Christian Schiønning fra Butterup opstillet som kandidat nr. 17, og bestyrelsen arbejder på, at listen evt. kan udvides yderligere inden valget.
Dermed ser den radikale liste til byrådsvalget i november således ud:

1. Emrah Tuncer, Holbæk
  2. Henrik Mosbæk, Holbæk
  3. Solvej Pedersen, St. Merløse
  4. Casper Larsen, Skamstrup
  5. Anja Stiil, Tølløse
  6. Jasper Viltoft, Holbæk
  7. Josefine Røgilds Pedersen, Holbæk
  8. Lars Friis, Holbæk
  9. Maria Jeyannanthan, Hagested
  10. Jarl Sabroe, Tuse
  11. Stine Ravn Nielsen, Gislinge
  12. Jimmi K. Salkvist, Regstrup
  13. Hussain Hafedi, Holbæk
  14. Tobias Wass Aastrand, Vipperød
  15. Ida Møller, Hagested
  16. Klaus Oldrup, Holbæk
  17. Christian Schiønning, Butterup

De radikale kandidater er sideordnet opstillet. Det betyder, at det alene er antallet af personlige stemmer, der afgør, hvem der skal have de radikale mandater. Listestemmerne tælles selvfølgelig med, når det skal afgøres, hvor mange radikale mandater byrådsvalget resulterer i …

Ingen ændringer på bestyrelsens poster
Bestyrelsen har i øvrigt efter generalforsamlingen konstitueret sig på samme måde som sidste år. Det betyder, at Gunner Nielsen er formand, Lars Friis er næstformand, Annie Danielsen er kasserer, og Vibeke Wass er sekretær.
Kristian Brandrup, der især tager sig af koordinering af valgkampindsatsen, er i øvrigt på storkredsens årsmøde blevet valgt som nr. 1 blandt de personer, storkredsen sender til landsforbundets hovedbestyrelsesmøder. Kristian er også genvalgt som næstformand for bestyrelsen i storkredsen.

Radikal Ungdom er gendannet
Radikal Ungdom har for nylig holdt stiftende generalforsamling i Holbæk, så foreningen nu igen er etableret. Det er Hussain Hafedi, der varetager formandsposten.

Vellykket grundlovsmøde
Årets grundlovsmøde blev særdeles vellykket - med omkring et halvt hundrede deltagere, der hyggede sig i Anne Møller Ronex have på Falkevej i Holbæk.
Morten Østergaard holdt en grundlovstale, der blev transmitteret direkte på TV 2 News, og forinden udtalte han mindeord om den netop afdøde tidligere partileder Niels Helveg Petersen.
Efter grundlovsmødet kørte Morten Østergaard med sin familie videre til Jylland - for at fejre forældrenes guldbryllup!

Valgkampen er i gang - også på lørdag
Valgkampen op til byrådsvalget i Holbæk i november er godt i gang - også fra radikal side. En gruppe kandidater var synlige ved aftensalget fredag før pinse, og flere er på gaden igen på lørdag, hvor vi som led i en landsdækkende aktion sætter fokus på skolen.
Den radikale campingvogn bliver stationeret lørdag formiddag den 24. juni på Torvet i Ahlgade (ud for Sparekassen Sjælland), og de radikale kandidater får her besøg af bl.a. det midlertidige folketingsmedlem Kr. Hegaard.

Vil du støtte den radikale byrådsvalgkamp økonomisk? Så indbetal bidrag på vælgerforeningens konto: 9570 11534236