Nyhedsbrev maj 2015 - Holbæk Radikale Vælgerforening

Så kom foreningsåret i gang - og den helt store opgave forestår: Folketingsvalget 2015, der kan komme når som helst. Vi er i vælgerforeningen så parate, som vi kan være - plakaterne er klar, og vores folketingskandidat, klima- og energiminister Rasmus Helveg Petersen, har travlt med at markere sig og passe sit hverv. Der er god grund til at være optimister med hensyn til at sikre hans genvalg - men det kræver også, at vi lokalt er aktive og støtter op i valgkampen.

Kære medlem af Holbæk Radiakle Vælgerforening

Vi får brug for bistand i valgkampen til diverse praktiske opgaver som f.eks. pasning af valgcafe eller pakning af materiale til uddeling i gadeaktioner m.v. - så har du lyst til at være med til dette eller andet, skal du bare sige til.
På generalforsamlingen i april blev jeg valgt som ny formand som afløser for Liv Skøtt, der desværre ikke ville fortsætte af private årsager. Jeg vil forsøge at inddrage medlemmerne så meget som muligt og informere så godt som muligt (som f.eks. med dette nyhedsbrev). Men har du forslag til, hvordan vi i bestyrelsen kan gøre det bedre, er du meget velkommen til at kontakte mig. Du må også meget gerne komme med forslag til aktiviteter eller møder, som vi burde stå bag.

I bestyrelsen har vi netop konstitueret os med Lars Friis som næstformand, Annie Danielsen som kasserer og Vibeke Wass som sekretær. Derudover har bestyrelsen en del underudvalg, der tager sig af en række praktiske opgaver. Du kan se, hvem der sidder i bestyrelsen, på vedhæftede adresseliste for bestyrelsen.

Vi er i Holbæk-kredsen, som vores vælgerforening dækker, i en særlig situation, fordi vi betragtes som en såkaldt radikal højborg. Vi har traditionelt haft valgt et medlem af Folketinget - fra 1947 Karl Skytte og derefter Ole Vig Jensen. Derefter fik Anders Samuelsen mandatet, indtil han blev medlem af EU-parlamentet, og han derefter forlod partiet. Ny kandidat blev Ole Glahn, der nåede en enkelt periode i Folketinget, og han blev afløst af Rasmus Helveg Petersen, som nu er vores kandidat, og som jævnligt møder op til vores medlemsmøder. Her taler han gerne om sit eget ministeriums ressortområde, men det er også muligt at debattere alle andre politiske emner med ham.

Gunner Nielsen
formand, Holbæk Radikale Vælgerforening