Nyhedsbrev november 2017

Kære medlem!

Det er lidt af en tilsnigelse at datere dette nyhedsbrev ”november” - men oktober var jo brugt, så her på tærsklen til november tillader jeg mig lige at meddele lidt mere nyt vedr. byrådsvalget.

Gunner Nielsen
formand for Holbæk Radikale Vælgerforening

Radikalt valglokale åbner torsdag - Marianne Jelved står for indvielsen
Torsdag den 2. november klokken 14 åbner Holbæk Radikale Vælgerforening et valglokale som hjemsted for aktiviteterne for kandidater og andre aktive i valgkampens slutspurt op til den 21. november.

Valglokalet er i de tidligere café-lokaler for Vivaldi i Grand-bygningen i Ahlgade i Holbæk - og det er tanken, at vi vil holde åbent for interesserede vælgere alle eftermiddage kl. 14-18 frem til valget - lørdage dog fra 10 til 13.

Der vil også blive lidt mødeaktivitet i lokalerne undervejs - men det er endnu ikke tilrettelagt.

Vi vil gerne give medlemmerne mulighed for at deltage aktivt i ”pasningen” af den radikale ”biks” - så meld meget gerne tilbage til formand Gunner Nielsen - gunner@post3.tele.dk - hvis du vil være med til at bemande valgcafeen. Vi forestiller os moduler fra kl. 14 til 16 og fra kl. 16 til 18 samt lørdage fra 10 til 13 i perioden fra 2. november frem til den 20. november - på valgdagen holder vi lukket!

Så hvis du har lyst, må du gerne skrive, hvilke dage og tidspunkter du gerne vil deltage.

Og hvad skal der så ske i lokalerne? Ja, det, du skal bidrage med, er f.eks. at brygge lidt kaffe eller måske bestyre udlevering af andre drikkevarer - og diverse valgmateriale - i forbindelse med, at vælgere kigger indenfor til en snak. Det er tanken, at der helst hele tiden skal være kandidater til stede til især at tage sig af den politiske snak med vælgerne, men også den politiske snak er du selvfølgelig velkommen til at tage del i.

Med åbningen af valglokalet får vi understreget, at Radikale Venstre i Holbæk er en dominerende kraft i det lokale politiske system. Måske skal vi også bruge lokalet til at invitere andre partier

indenfor - det bliver jo nok alligevel Emrah, der skal formidle det politiske samarbejde i det nye byråd!

Og det er faktisk lykkedes at lokke en af de radikale koryfæer, folketingsmedlem (og tidligere partileder) Marianne Jelved, til at påtage sig opgaven med på torsdag at indvie de nye valglokaler. Der vil formentlig blive lejlighed til en politisk drøftelse med ”damen med håndtasken” ved denne lejlighed. Vi er i hvert fald i vælgerforeningen stolte over, at hun vil beære os med et besøg i denne anledning.

Og nedenstående får du så seneste politiske tilkendegivelse fra vores lokale borgmesterkandidat, Emrah Tuncer:

En reel chance for borgmesterposten
Kære radikale medlemmer

Valgkampen kører for fuldt blus, og vi har nu godt og vel tre uger tilbage, hvor jeg og resten af de radikale kandidater - i samspil med bestyrelsen og andre gode aktive - gør alt, hvad vi kan for at sikre et så godt valg som overhovedet muligt.

Jeg fornemmer, at vi har et momentum i valgkampen, hvor vi har en reel chance for at tilbageerobre borgmesterposten, så den igen kommer på radikale hænder - hvor den hører hjemme. Mange vil gerne have en ny borgmester og er samtidig lidt usikre på at overlade det til Socialdemokratiet. Det stiller os i en god position.

Vores gode valgkamp skyldes blandt andet, at vi har været i gang med valgkampsforberedelserne i halvandet år, og - ikke mindst - at vi har 18 fantastiske byrådskandidater på den radikale liste. Jeg er dybt imponeret over det engagement og gåpåmod, som kandidaterne udviser. Samtidig har vi et godt sammenhold, som er uvurderligt i en hektisk valgkamp.

Ligeledes er jeg virkelig taknemmelig for den opbakning, jeg har fået fra de radikale medlemmer i Holbæk Kommune. Særligt vil jeg fremhæve det læserbrev, som Knud Munksgaard og Poul Erik Jensen havde i Nordvestnyt for et par uger siden, hvor de anbefalede mig som kommende borgmester. Det blev jeg meget glad og stolt over. I det hele taget er jeg virkelig glad for den opbakning og støtte, som jeg får fra jer radikale medlemmer. Jeg håber, at vi sammen kan give den en ekstra skalle de sidste tre uger, så vi kan få det bedst mulige radikale resultat!

Bedste hilsner, Emrah

Holbæk Radikale Vælgerforening
v. formand Gunner Nielsen, Ewalds Have 51, 4300 Holbæk, tlf. 60 35 43 68, gunner@post3.tele.dk